onsdag, september 17, 2008

Trött, Sliten och Sönderstressad.... På en ONSDAG!

Ja.. för en gångs skull så längtar jag tills imorrn då skolan börjar igen har fan haft för mycket att göra. min dag började med. upp vid 06.30 och 07.20 gick bussen till stan. kom in till stan och kliver på bussen till slite, min favorit busschaufför frågade mej var alla elever var? och då sa jag det är onsdag alla är lediga. Igår hade jag dagen planerad när jag kom upp till slite så var det direkt till torsten som gällde. men då var torsten försenad, sen fick jag reda på att jag skulle ha något slags samtal med mina lärare om elevrådet. tog typ en halvtimme. Susanne var inte glad! efterdet så kom torsten klockan var nu 09.30 och min buss tillbaka till stan gick 10.40. det första man ska göra när jag möter torsten är att bära upp alla fotogrejer och även leta efter en liten adapter som hade slarvats bort. helvete satan, allt som allt tog det där 25 minuter sen att rigga upp det och få rätt inställningar tog 5 minuter. Nu är klockan tio. halv måste man gå för att komma i god tid. då tog jag bilderna. och det tog tio minuter, lägga in dem på datan och gå igenom tog knappt ter minuter sen skulle jag lägga in dem på servern, då står det att det ska ta en timme, EN TIMME!!! Helvete tänker jag! och sen ber jag torsten snällt om kan kunde fixa allt annat för utan att jag hade märkt det hade tiden flugit och nu var klockan 10.33 på min mobil. självklart kunde han det och nu bad jag mej av till bussen för att åka till stan.

väntade i visby ca 10 minuter innan min buss kom och sen fick man åka buss till klinte och så fick jag gå bort till Västra salongen och vänta på läraren och regionchefen skulle komm aoch hålla föreläsning på UF mötet. Gick asbra. fattade asmycket och fick så mycket råd och hjälp, när föreläsningen var klar var klockan 13.30. Bussen till stan gick 13.25. Lucky me! så jag gick bort till ica och pratar med min sötnos för att få reda på att de har hur mycket somhelst att göra och att jag ska jobba. jaha. klev i jobbuniformen vid 14.00 och jag hade ju klackskor. inte de bästa skorna att jobba i! då får jag välja mellan att låna ett par tofflor i stl. 36 eller gympaskor i stl. 38 jag har själv storlek 40. det fick bli gympa skorna. så började jag att jobba, halv fyra orkade jag inte mer, jag var jättetrött och hade jätte ont i fötterna så jag tog en liten paus och vilade mej. sen fortsatte det, varje timme minst var jag tvungen att gå och ta en liten paus för att jag hade så ont. två storlekar för små, jag vet jag är jättebarnslig, men vad fan! så håller man på så fram till 20.10 då affären stängde och jag fick ta på mej vanliga kläder. vad skönt det var! nu sitter jag hemma efter en heldags arbete. Har jätteont i kroppen, mest rygg och fötter, faktiskt! ska alldeles strax gå och lägga mej att vila, har så ont överallt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Naj stackare, värst va ambitiös du var då. Mest konstruktiva jag gjort idag var att gå till vårdcentralen 5 minuter bort för att få en vaccination.

Och din uppsats var väl minst lika bra som min förresten. Vi har liksom fokuserat på helt olika saker fast vi lyssnat på samma program. :)