tisdag, september 16, 2008

Åhh, jaa käre make, slå mej lite till!!

"När vågar vi erkänna att det kan finnas ömhet i ett slag över munnen? Och hur kan vi hjälpa misshandlade kvinnor, om vi hymlar med den magnifika kraften i ett försoningsknull?"

Vad i helvete? Läste precis ett inlägg av Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammars blogg inlägg(länk finns längre ner) Vad i helvete? det är det enda jag kan svara på det här. De kritiserar att männen håller på att bli mer jämställda att de kan ta hand om barn och byta blöja m.m. jag hade haft inget emot att min kille gjorde så, " ge oss tillbaka den riktiga mannen" Är män inte män om de kan ta hand om barn? Börjar de bli feminina och kommer ta våra kläder, ja vem vet snart blir väl hela världen full av bögar och kvinnor har ingen vart att ta vägen! jag blev så upprörd över hur de skriver, jag har läst tidning efter tidning där kvinnor frågar "varför kan inte min man hjälpa till?" eller"varför tar han inte hänsyn?" sen skriver dessa att det är helt okey att vara helt okänslig och att lite kvinnomisshandel har ingen dött av! Jag kan förstå att det är jobbigt när fler och fler annonser och reklamer om jämställdhet kommer fram. Vi har fattat det, det kommer en ny generation som tar över och låter kvinnor få mer att säga till om men med mer jämställdhet så säger vi inte utrota männen ifrån chefs positionerna! utan vi menar att kvinnor ska få det rättvisare och män ska våga jobba som vårdbiträde om de så vill! Vad Zandén och Gyllenhammar ville ha fram med det inlägget förstår jag inte!


http://pmnilsson.wordpress.com/2008/08/24/jessica-zanden-och-cecilia-gyllenhammar-om-carl-hamilton-sluta-las-guillou-alska-istallet/

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan va skumt, de måste ju ha nån jättekonstig bild av män och kvinnors roll. Om dom vill ha det så men sina makar så lägger väl inte jag mig i om dom är lyckliga så, men jag tänker fasen inte lyssna på dem. Jag kan säga att jag fick en helt otroligt positiv känsla när jag såg hur bra hand min pojkvän hade med sin systers bäbis. Helt underbart att se vilken bra pappa han kommer bli! Det gör honom om något till MER av en man, verkligen inte "bögig" eller nåt.

Svar på "nya iPod nano": Jag vet inte, alla är ju så fina! Typ den mörkgrå eller den gröna.