söndag, september 21, 2008

hos min mormor

idag har jag varit hos mormor och presenterat min pojkvän, vi satt och diskuterade mycket och länge idag om allt och ingenting. är lite trött och vill bara ta det lugnt inför morgondagen med tomas. suck.. aja.. allt eller inget det är så det är med allt. Varför fattar inte mamma? hon var huvudobjektet idag att prata om. ingen förstår vad hon håller på med. varför för den delen heller. jag orkar inte med henne, inte alls. faktiskt så blir jag avundsjuk på alla som berättar om deras mödrar om hur bra dem är m.m. jag har inget sånt. det är kanske något liknade sånt jag behöver. jag behöver prata ut med någon om henne om allt jag stått ut med. varför jag är så jäkla envis? fast det vet jag. jag vet att jag alltid varit viljestark, med höga förväntningar på alla runt omkring mej. Perfektionist ända ut i fingertopparna, speciellt när det gäller mej själv och mitt arbete, bara av ett G kan jag få som världens undergång även fast jag vet att jag inte är stålkvinnan som kan allt, men jag skulle vilja vara det, kunna se vad det är jag inte kan, vad det är alla vill att jag ska göra och ska bli. jag saknar ibland att få vara liten och slippa allt ansvar, allt är så mycket jävligare när man inte har någonting. Ibland behöver man få vila och inte tänka på det. Som jag läste idag på personlig utveckling i fokus, så om man tänker 2000 dåliga tankar så behöver man tänka 2001 bra tankar för att man ska förändras och må bättre. synd att jag inte orkar det bara, det hade varit välbehövt!

Inga kommentarer: