fredag, september 26, 2008

Emma-time

läste Jojjes blogg förut idag där hon uppmuntrade att alla skulle ha det mysigt idag. det var precis vad jag gjorde efter att läst hennes inlägg, jag åkte in till stan och köpte duschkräm, godis, tiding pyjamas, stack iväg och kollade på lite böcker och luktade på min favvoparfym! sen sprang jag in och simmade på solberga i en timme sen gick jag till bussen och åkte hem och började min emma dag. jag rakade benen, la in hårinpackning, gjorde en rejäl kroppspeeling, ansiktsmask som jag har ännu på. sen så ska jag gå in och lägga mej med kylmasken och läsa min bok Jag dödade mitt barn. en tragisk historia jag tror är jättebra. handlar om en tjej som hade det perfekta livet, hon mötte sin man på high school och de gifte sig när hon var 23, de bygde ett hus utanför stan och sen kom hon med det glädjande beskedet att hon var gravid, men någonstans gick det fel tre månader senare gick hon upp mycket i vikt, hon blev deprimerad och förlossningen var smärtsam och utdragen. Hennes barn, en fin liten pojke, skjutsades iväg till ett annat sjukhus bara minuter efter förlossningen eftersom hon aldrig fick se honom. den 4 april sköt hon honom och sig själv. Pojken dog men hon klarade sig efter en flera timmars operation. läs den! 50 kr på Åhlens! den är faktiskt väldigt intressant.

till alla er som bryr sig. jag mår faktiskt mycket bättre. det är skönt att få bara ta hand om sig själv en dag. tack för tipset jojje!

Inga kommentarer: