onsdag, oktober 08, 2008

förkyldning is the shit!

hela mina fingrar är uppskurna efter att skala potatis! nästa gång blir det med skal!!!

Ikväll blir det en fiskgryta som ska puttra:) den var faktiskt god. och det går jättesnabbt att göra

Fina Fisk grytan

Dill och kräftstjärtar ger det lilla extra! Kokt ris eller potatis är gott till.Fina fiskgrytan

Ingredienser

4 port

400 g vit fiskfilè
2 tomater
1/2 tsk salt
5 dl Kelda soppa Fabulous Fish
1 tsk dillfrön
1/2 dl hackad dill
1 dl kokta kräftstjärtar

Gör så här

Skär fisk och tomater i bitar. Krydda fisken med salt. Värm soppan i en kastrull. Lägg i dillfrön, dill och fisk. Låt det koka på svag värme 3-4 min. Lägg i tomat och kräftstjärtar och koka ytterligare 1 min.

undrar just hur det ska smaka men det blir säkert gott. Gjorde gröna pannkakor igår, asgoda verkligen! jag älskar den här boken lisa:)

Är jätteförkyld men jag tror att det kommer bryta ut ordentligt på fredag eller lördag men jag tror jag kommer till skolan imorrn, jag får se. nog för att det är torstens lektioner och man har aldrig något att göra men iaf.. Jag ska snart få mitt tystnadsplikt avtal. jag får ju inte säga till någon nu längre om elevers privata problem m.m. men jag kan ju alltid skriva. jag får säga till tomas att han ska titta bort ibland.. heheh.... nää men jag ska vara duktig och sköta mej som man alltid gör.

Inga kommentarer: