söndag, november 02, 2008

Ny familjemedlem:)

Jag och gustav planerar att skaffa en ny familjemedlem:) det blev ju inte riktigt så med kaninen men men... Vi vet inte vad vi vill ha ännu. Katt säger många men jag har två redan. Jag skulle inte bli mindre besviken för en katt jämfört med en hund men iallafall nu känner jag mej redo för ansvaret och om nu gustav byter jobb så vinner vi på att bo här jämfört med inne i stan. Det känns rätt då på alla planer. Men nu kanske ni är jättenyfikna vilka hundar vi planerar, det börjar iallafall kännas mer självklart att ha en Shetland Sheepdog än något annat. Vi vill ju helst ha en hund ifrån gotland än fastlandet för att det blir närmare och det blir också lättare att få hjälp ifrån uppfödaren.

anledningen till en sheltie, ja de är söta lätthanterliga, lugna m.m. allt jag hör om dem får mej bara att tycka att den känns dom ett självklart val just nu. andra raser vi har funderat på som bor på gotland är: jack russel terrier, australisk terrier, papillon och sheltie. vi vill ha en liten hund som kan vara en bra vakthund också. Då kändes terrier helt perfekta men sen såg vi hur mycket aktivering de behöver och då var det bättre med en spaniel m.m. vi har funderat länge på det här men tillslut så står de gotlänska uppfödarna högt upp.

Katt vill vi ju också ha. Men jag vet inte hur det kan bli med det eftersom jag har zessie och jojje, jojje är praktiskt taget en innekatt och zessie skulle aldrig gå att få som en innekatt. Och när vi var kattvakter åt lisa och angelicas nytillkommande kattungar så funerade vi om inte det kunde vara bra det med? Jag blir alldeles snurrig av att tänka vad man kan göra.

Inga kommentarer: