måndag, november 03, 2008

I skolan

Då satt man än gång i skolan och gör nästan ingenting. Lärarna har delat upp oss så vi ska sitta i matte A gruppen och matte B&C gruppen(alltså vi lite mer avancerade). Jag kan förstå dem men aja.. knäppt allting..

Jag har astråkigt. ingen att hänga med längre, jag vill inte vara med henne och hon är med alla som är roliga att vara med och det säger ju allt? Jag tänker inte vara där då. Önskar att hon kunde förstå det. Lånar mina grejer, knuffar bort mina saker för att hon ska få plats. Fuck off...

Jag tänker på honom hela tiden allt han har gjort, det värsta är att veta att han går på fri fot. Jag vill att han kryper in i det hål han komifrån. Jag vill inte se han, höra från honom eller veta att han finns. Det värsta är att inte kunna säga något. till någon. om någonting.

Pappa försöker ännu övertala mej att prata med mamma. Men jag resonerar så här. Jag har varit borta i snart 5 månader. I 5 månader har hon inte hört av sig om att fråga hur jag har det om jag behöver något eller be mej komma hem. INGENTING! Jag får inte ens hämta mina saker eller hälsa på mina egna djur. Hon är mitt problem till allt. Hon står på allt jag har så jag kan inte bara säga till pappa att: - kan du ge mej .........., nej det kan han inte för att mamma har köpt det och då är det hennes, jag får ju bara låna mina egna saker. Jag pratade med gustav igår och då sa jag så här: tänk om jag skulle åka hem över jul eller något och hon har inte sett hur jag ser ut eller min klädstil. Komma hem i värsta gothutstyrseln, svart hår(som jag redan har eller iaf mörkbrunt) och en hund. Gissa hur hon skulle reagera. Eller om jag hade åkt dit gravid!!! hahah hon hade dött!!!!

Jag har fått gustav att överväga Pudel då de inte fäller utan man ska trimma då kan inte gustavs föräldrar gnälla över hår då det inte blir någonting sånt, smart va? Om jag ska ha en pudel kommer det inte vara någon lejonklippning utan en snygg vardagsfrisyr. Det ska vara en svart hanhund som ska heta Kicken:P gustav vill ha en Aprikosfärgad som heter Fiffi:P. Men jag har funderat för han vill ha ett djur som heter Cindy så kan vi ha en svart eller brun pudel som heter Cindy. Kompromiss..

Jag måste lära mej kompromissa mer:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Emma!
Jag undrar vem du skriver om i din blogg? när du skrev om matten, ja menar de måste ju ha varit Maria, Jag eller Jenny? eller hur? Efterssom vi satt vid samma bord. Jag tycker att du kan berätta hur du känner för den personen, istället för att skriva taskiga saker på din blogg. Vi läser den också You know!