måndag, november 10, 2008

happy birthday to me!

Jag fyllde år igår och hur kul var inte det att få reda på att min kära pojkvän planerat en överraskningsfest i en månad för mej! Sötnosen han är! Var på soc möte i fredags och jag får ekonomiskt bistånd. Så jag och gustav var jätteduktiga och la upp en budget för våra pengar. Ska nu se till att vi håller den.

På lördagen kom neil och skulle vara med mej, mark och gustav hela dagen. Riktigt kul och mark övertalade mej och gustav att testa att vara med och rollspela. Det var jättekul, lite nördigt men jättekul!

Igår fyllde jag 17 år! Det firades med frukost på sängen och en ny plattång:). Sen så fick jag ett CD-case och en chokladask av pappa. Sen bar det in till stan och hämta upp molly och hjalmar, av dem fick jag en film och lite godis. Sen åkte vi till min morfar John och Eva där vi åt fin mat för unga personer och sen kom mormor och hon gav mej en stickad tröja, 5 raggsockar och en bok, maskrosungen heter den. Sen fick jag reda på att jag ska få en hel fin servis, tallrikar och glas, kastruller m.m. ifrån mormor Carin. Mormor skulle packa ihop det och ge det till mej när hon kom hem. Senar så blev det min favorit tårta, Karl-gustav tårta. Urgod, med marsipan, maräng, grädde, vaniljsmet och bananer. Så gott! Sen på kvällen så åkte mormor och John gav mej lite pengar. Sen åkte vi och lämnade hjalmar och molly. Pappa fick även en farsdag present. En choklad ask och öl:p Kom inte på något bättre:) När pappa hade åkt ifrån oss så var det dags att fira nästa pappa:) gustavs pappa och det blev go mat på kvällen och ännu mer tårta. Schwartswald tårta och vanlig prinsesstårta. Jättegott, Efter den här dagen kände jag mej ganska mätt på tårta. Men jag fick iaf mer presenter. Jag fick pengar av Agge och mats och av Lisa fick jag välja ut ett par saker ur oriflames katalog:) jag valde en morgonrock och en underlagskräm. Jag har aldrig handlat ifrån dem förut i hela mitt liv så är den bra, så tänker jag fortsätta med att köpa därifrån! Dom är billigare än i vanliga butiker!

Idag så har jag varit inne hos ungdomsmottagningen för att se vad det är som orsakar min huvudvärk. De vill att jag ska sluta med mina p-piller i en vecka och har huvudvärken försvunnit så ska jag få nya om inte, då måste jag boka tid hos min vårdcentral. Och det ska jag även göra för min fot. Nu ska jag bara diskutera det med gustav och sen får vi se hur det blir. Jag ska även föreslå han en annan sak också!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis. Själv har man ju varit sjutton ett tag (A). Hmm du den där tårtan som du tyckte så mkt om.. Den lät jävligt god så fixa fram lite sån så att jag får sen när jag blivit frisk är snäll. MVH/Den som é mest sjuk i världen.... Haj svajs