torsdag, januari 08, 2009

skolan

Idag började jag skolan igen. I klinte också, jättekul faktiskt! Jag känner mej glad när jag är där, vet precis vilka alla lärare är. Vet vart alla saker finns. Vet allting!

Vi började lite på IV-perioden idag. Jag fick Etik och livsfrågor med björn och ida. Det kommer bli mäkta skoj. Vi diskuterade väldigt mycket och det märks att alla är väldigt tydliga med vad de tycker. Så skoj! Imorrn så blir det mer introduktion av kursenoch då kommer vi väl att köra igång på riktigt.

Jag hade samma IV-val som Gregory känns som det var år sedan han och jag snackade sist. Vi redde ut en massa saker som hade blivit missförstånd och det var skönt, nu är vi bara kompisar ett tag och sen får vi se efter perioden om det håller i sig eller inte. I andrahands val så fick jag Röst, tal och sång där vi ska förbättra språket men även lära oss att använda diafragman mer. Sen tror jag det kommer bli mycket annan sång. Det hoppas jag iaf!

Pratade med Neil idag om vår grupp, det har blivit enmassa problem eftersom Adam(en kille han känner) beter sig tydligen väldigt taskigt mot honom och han hålls väldigt"kort". Problemet är att när Neil bli arg på Adam så säger hand et aldrig till Adam utan han tar ut det på oss när vi väl träffas. Det är ganska synd, Neil har inte märkt det själv, han bad om ursäkt och ville hädanefter att om det blir något mer sånt här.

Sen igårkväll satte Gustav upp sig på Bostadskö för Piteå, det är meningen att jag ska ta den andra firman men tydligen så godkänner dom inte mitt postnummer eller postort vilket jag tycker är väldigt konstigt. Försökte även sätta upp mej på bostadskö vid Gotlandshem, gick inte bra. Man får bara stå där om man är 18. Min handläggare svarar inte i telefon och kommer inte att nås förens 26 januari, suck.... Någon som känner någon med en lägenhet/stuga i vibble eller visby att hyra ut? Skulle vara väldans välbehövt.

Har även häckat under jullovet på diverse sajter och forum, dock nu precis i början har det blivit sådan dålig stämning på en av mina favoriter för att alla är så taskiga mot varandra.

Känner mej stolt för att fortsätta skriva här även fast kursen är avslutad, sen är jag ganska förvånad över att jag lyckades skriva ett sånt här långt inlägg:) Status!

Inga kommentarer: