fredag, januari 09, 2009

Gamla och nya vänner

Nu när jag har gått på klinte i bara några dagar så känns det redan som om jag har skaffat men många nya och träffat fler gamla vänner som man inte pratar med. För att nämna några:

Felix(ny)
John(ny)
Pauliina(gammal)
Gregory(gammal)
Neil(ganska ny)
Johanna(ny/gammal)
Jonathan(gammal)

och det är bara för några dagar! Jag har aldrig haft så här lätt för kompisar, något måste ha ändrats. Jag tror det har med mina nya nyårslöften.

Sluta vara så långsint(är det i vissa sammanhang)
Vara mer ärlig
Vara mej själv(är sällan det runt folk jag inte känner)
Göra mej av med sånt som får mej må dåligt
Ta i tu med det som bekymrar mej

De två sista punkterna är något jag la dit ganska länge sedan men jag klarade inte dem ifjol, så dom kommer igen. Det är bra, jag behöver det! Fatta hur mycket roligare det är på klinte än slite där alla känns så negitiva. Jag saknar slite ibland för att det var så mycket lättare att koncentrera sig på det viktiga, alltså plugga. Dock så gjorde man väldigt lite när man väl gör det. Slite tar väldigt ofta död på min motivation i skolan!

Inga kommentarer: