lördag, januari 24, 2009

Panikartat!


Ja, Bitte ringde nyss i ren förtvivlan eftersom hon inte vet om hon kommer kunna para Candy med den underbare Romeo(han är skitsnygg!) eftersom hon hade ingen som kunde lämna Vilda till sin matte. A-K ringde och sa till Bitte att hon har ett möte på måndag och att Bitte måste komma hem på söndagkväll. Vilket gör att hon hinner inte para Candy och det blir väldigt konstigt då hon måste hitta någon ny hundvakt åt vovvarna och åka upp med henne igen. och att åka 18 mil fram och tillbaka samt båtresor blir väldigt mycket pengar.

Jag var tvungen att höra med Gustav om han var ledig på måndag och kunde åka in, men han visste inte och han tror ändå att han inte kommer göra det. Nähä, då hörde jag med Bitte om jag skulle vara där tills att Vilda åkte hem. Ja det kunde funka eftersom jag är inne i stan halv fyra. Kl. 16 är jag hemma hos henne och 16.50-17.30 kommer ägaren och hämtar Vilda. Sen kan jag stanna där ett litet tag efterså att hundarna inte blir alltför ensamna, stackars Smulan och Skorpan alla drar ifrån dem. Men jag och kanske Elliot, ska försöka få med honom också, är där ett tag iaf. Sen får jag åka hem med 18.25-bussen eller en senare buss till klinte alternativt Roma och förhoppningsvis har det iaf varit en parning och sen får bitte åka upp en till gång med Lotta och då kanske hon kan ta med Candy och få en sista parning om hon inte gått ur löp vill säga.

Lägger upp en bild på den fina Romeo som ska bli pappa, hoppas att det inte gör något att jag tog den, Elin.
Bilden kommer ifrån: www.nogg.se/Romeo

Där hittar ni fler bilder på honom!

Nu ska jag ut och gå en långpromenad med Elliot och Kally(sandras hund) och sen ska jag iväg och göra mej iordning för festen ikväll:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå!
Det är ingen fara att du la upp en bild. :)
Ja,det har vart en himlas otur md parningen,nu får vi hålla tummarna åter igen imorgon istället!
Att föna en päls rak och snygg är något man lär sig efter att övat en del ;) Sen beror det alltid på hur hundens päls är och hur stark fön man har. Ju starkare fön man har destå hårdare blåser den pälsen rak. Annars får man karda och föna samtidigt. Det är bara öva på, så kommer du se att du kan det snart också! :)
Ha en bra lördag! Så störs vi snart igen.