torsdag, september 10, 2009

Valpkursen!

Valpkursen igår var jättebra:) Vi hade lite problem med en kille som hade en border terrier och jag misstänker att han daltar lite för mycket med den så att den aldrig lärt sig vem som bestämmer och vad som är okey för den hunden var totalt förbannad på en lagotto. Och ägaren till dne gjorde det ju inte så mycket bättre. Hon satte sig alltid brevid honom och stod bredvid honom i ringen. Tänkte ställa mej emellan men av någon anledning så gjorde jag inte det. Sindra var jätteduktig. hon gick fint och hon satt fint vid min vänster sida utan att bry sig så mycket om allt annat omkring. Det var jättekul att se:) Samma sak inne när alla hundarna satt inne i huset ihop hon låg fint vid min sida och tittade medans alla andra skällde och höll på:P

Våran läxa var att läsa igenom kursboken och träna kontaktövningar och att gå fint. Sindra har inget problem att gå fint värre med kontakten:P Och kursboken har jag tittat igenom så att jag kan den.

Inga kommentarer: