söndag, september 27, 2009

Hyperventilerar!

Okey, jag börjar bli seriöst riktigt nervös inför inoffen... Tänk om sindra har en massa fel:( Förhoppningsvis så blir det lugnt på den fronten. Bitte sa faktiskt att sindra är en av de snyggare valparna hon har sålt.. Det borde ju räknas som någonting.

Det värsta är ju klippningen. Jag ska försöka gå iväg och köpa en ny trimmer då den nya vi köpte också gick sönder och kunde inte klippa längre. Nosen och halsen börjar bli väldigt luden och långhårig så det ska klippas bort! Sen har jag ingen koll på vart själva "tröjan" ska börja. Just nu så är den väldigt långt bak men eftersom sindra inte har klokt med päls så fick jag tipset om att klippa snäppet framför för att göra henne ännu fluffigare. Får se hur hon ser ut när jag har klippt fram en bit på henne. Benen är ju nästa orosmoment eftersom jag har klippt fel en gång på henne så jag hoppas att pälsen vuxit ut tillräckligt på henne för att vi inte ska få allt för mycket klagomål.

Det känns konstigt att veta att jag ska tävla emot flera stycken som jag känner i valpklass. Den ena är en goldenvalp. dom bor precis bredvid mej. Den andra är en sheltie som jag har gått med på samma skola. (alltså ägaren inte hunden:P) Sen tror jag att det är flera ifrån valpkursen som ska dit med sina valpar också.. Shit! Jag behöver verkligen tagga ner....

1 kommentar:

Elin sa...

åååh lycka till!! :)