onsdag, september 02, 2009

På Visby BK:)

Igår hade vi agilityträning, sindra ville springa ut på planen hela tiden:) Det var jättekul att se henne så taggad! Sen fick vi jättemycket tips ifrån björn om hur man ska börja med agilityn lärde mej också att se på sindra när dte är dags att sluta träna:) När nästan alla börjat avlägsna sig och jag var där ensam med lovisa som tränade in slalom med Oliver så tänkte jag att vi testar med lite tunnlar. Lovisa fick hålla i sindra och leda in henne igenom tunneln och efter några gånger så fick lovisa hålla i henne för att hon inte skulle springa igenom tunneln utan att jag var redo. Sen gick lovisa och skulle gå av hundarna och jag tränar vidare sen byter jag taktik, ska springa bredvid henne så att hon springer igenom det går skitbra missade ganska många gånger i början men sen gick det sen så kutar sindra iväg och tar A:hindret utan att jag har sagt något! Prickar kontaktfälten och allting!! Så då tränadejag lite kontaktfältsövningar vilket lovisa kom sen och berömde mej för att jag gjorde jättefint..

Sen så skulle vi träna platsligget. Maria gav mej sjukt bra tips på kontaktövningar och lydnadsövningar:) Nästa vecka kommer alla igen:) Då ska vi börja lite tidigare för att fika lite mera och snacka:) Det här gick över förväntan och jag är jättestolt! Självklart kommer jag att ta det lugnt och träna i lugn takt. Sindra är inte redo för det kroppsligt att köra stenhårt men att köra lite kontakt, lydnad och lättare agility kommer att bli superb!

1 kommentar:

Elin sa...

ja,det är inte lätt att lämna bort dem :/ Men men,jag gör detta för jag ska utbildas då jag kommer bli befodrad och gå upp i lön..


Må så gott