söndag, juni 07, 2009

Snälla valpkurs börja snart!

Ja, jag älskar verkligen min lilla hund det gör jag men jag fattar ingenting.. Hon vill verkligen inte lära sig någonting.. jag tror att hon håller på att komma in i trotsålder. Hon brukar lyssna på inkallning någorlunda bra.(iaf så att man inte blir orolig) Men idag fick jag seriöst en hjärtattack. jag har redan listat ut att två av katterna här hemma avskyr henne. Eftersom hon är så lättlurad som hon är så går dom alltid vid avloppsbrunnen(som faktiskt är öppen och hon kan trilla i, har försökt sagt till pappa att snälla stänga till den) eller väldigt fåningt nära vägen.. Idag fick en av katterna något ryck så mitt när jag och sindra leker i trädgården så går han fram och slår till henne, sen springer han ut på vägen, med henne hack i häl ut på vägen! Jagser att bilarna kommer och som tur var så lyssnade sindra på mitt 100 rop på henne när hon pallrade sig tillbaka mot mej för att sen vända och springa dit själv. Jag fick som tur var tag på henne och hon kved till som tusan för hon hade ingen sele på sig så jag tog i första bästa jag nådde. Ut ur bilen som stannade kliver en hundinstruktör ut(hävdade hon att hon var) och sa att den hunden var helt omöjlig och kommer aldrig att gå att träna med hennes beteende. Hon tog upp hunden och kände lite på henne. Sindra biter henne i ansiktet så att hon släpper henne rakt ner i asfalten. Lyckligtvis så klarade hon sig utan problem och hundinstuktören säger att jag borde gå en kurs för henne och om hon inte klarar av den kursen och blir en bra hund så skulle jag avliva henne! Hon rådde mej att Cesar Millans halsband var väldigt användbara på henne...

Vilken människa! Jag hoppas att hon aldrig rör min hund igen men visst är det pinsamt, Sindra har ingen respekt för mej, jag vet att hon bara är valp men allting går inte att skylla på det.. Åh, snälla valpkurs.. Börja snart..

3 kommentarer:

Elin sa...

Vilken jävla människa!!

Lena o Nikko sa...

Vilken förskräcklig människa!!!
Vi har inte fått inkallningen att fungera än - han vet vad Kom betyder, men utan godis/leksak vill han bara inte alltid. Framförallt inte när han anar att det inte kommer att bli så skoj - kanske ska han borstas, kanske ska han badas, kanske ska vi rycka päls ur öronen... Han är ändå 10 månader nu, så det börjar kännas jättejobbigt.

Ira sa...

Men..... den instruktören är ingen instruktör, eller en väldig ådlig sådan, din hund är INTE omöjlig eller VÄRDELÖS, det är faktiskt en valp! Ge inte upp, ha bara henne lite mer inhägnad den första tiden då hon inte lyssnar/ inte fattat vad inkallning är, så att hon inte är nära vägen eller brunnen.. det lossnar sen, jag lovar! :-)

Kram Ira & Mio