lördag, juni 13, 2009

Lalala! Lalala! La La!

Sitter och lyssnar på the cardigans. Shit vad länge sedan det var man hörde dem..

Sindra börjar växa till sig nu på Tisdag så ska sprutan tas och då ska hon få gå runt lite överallt och miljötränas Gustav har inte vågat låta mej göra det för han tror att hon ska bli sjuk men men, så det har fått vänta lite. Iaf så har hon blivit större så det går att gå ut och gå med henne rätt långt innan hon "tröttnar". Jag var ute med henne igår i en halvtimme och gustav var ute två gånger till på kvällen..

Ikväll ser dte ut som om jag och sindra blir ensamna här. Det gör inte så mycket men det är ju trevligare när gustav är här än när han är iväg. Jag undrar vad vi ska göra ikväll. Kanske ha lite popcorn och se på en film eller något. Jag vet inte..

Igår låg jag och gustav och pratade rätt länge. Han verkade ha tröttnat på Sindra eftersom hon inte gillar honom lika mycket som mej men jag tycker att han överreagerar trots att jag vet att det stämmer. Hon älskar när husse kommer hem och när han går så står hon och väntar på honom vid gallret i 10 minuter efter att han har gått. Vi har pratat lite om en till hund till sindra. Som det ser ut beroende på hur våra liv ser ut så kommer det att antingen bli en bordercollie(förutsatt att jag har tiden som det krävs), en cavalier king charles spaniel(min favoritras hur länge somhelst främst då till utställning och sällskap), en till pudel(för att dom är så grymt fina och lätta att ha och göra med så den kan jag har till nästan allt) eller en papillon(bara sällskap)

Har ju kollat runt på olika rasklubbar. Om det ska bli en till pudel så ska det vara en valp efter sindra det vill jag iaf mest men annars så vet jag inte. Cavaliern vill jag ha en hane för utställning m.m papillon och bordercollie spelar det ingen större roll för min del. Bara det är hundar jag trivs med:)

1 kommentar:

Elin sa...

*skrattar*

Då skulle din husse, se vår första tid med Romeo.


Romeo totalvägrade gå ut med husse på flera månader, han vägrade gå ut, och äta sin mat om bara husse var hemma osv. Romeo kunde sova en hel morgon om inte jag gick upp,för husse var inte aktuell! *S*
Men men tiden gick och nu älskar Romeo sin Husse =) !!

Jobbigt att gå ut nattetid :S Eller så har jag haft tur,mina vovvar sover lika länge som oss,vet att jag fick gå ut med Julius kl. 8 någon morgon annars är han en sömntuta :D