söndag, mars 27, 2011

Tillbaka till vardagen

Jag har jobbat natt hela helgen så jag har inte haft lust att skriva då det inte är någon som läser ändå plus att jag vill under dom få dagstimmarna jag är vaken satsa på sindra och hennes träning inför agilitykursen och hennes rehabilitering efter klobrott och cykeldäck.. Hon hade världens otur häromdagen då hon fick ett cykeldäck över sig, jag ringde veterinären och frågade dom ansåg medtanke på att hon inte visade att hon hade ont någonstans mer än att hon haltade lite när hon hade legat ner lite för länge så skulle jag inte oroa mej. Skulle det bli värre så skulle vi höra av oss annars så skulle vi ta det lugnt nu under helgen bara så hon fick vila och göra det hon kände på sina egna vilkor. Vila...?? Vad är det? Sindra vilade ingenting, även om jag inte gjorde någonting med henne så gjorde hon allt för att driva mej till vansinne.. Den som sa att hundar aldrig gör något för att jävlas har inte mött min hund. Sindra blev 2 år i fredags den 25/3 och hon fick två godispåsar av Dannes mamma, hon fick en tuggleksak med smak av mint, en boll med snöre och ett slalom av mej och Danne. Slalomet köpte jag mer för min egen del då vi ska börja en agilitykurs den 5/4 i endre och då måste slalom sitta! Vilket det inte gör just nu.. Hon fick även 3 påsar med Hill's prescription Diet t/d av Anna vid veterinären och sen har hon redan fått sin kennelhostavaccin också! Just nu så sitter jag hemma och väntar på att Danne ska komma hem då jag blev förbjuden att gå och lägga mej förens han var hemma, men jag tror att vi tänker ignorera det och lägga oss och se Desperate Housewifes. Jag är inne på tredje säsongen just nu och jag fattar nu varför alla gillar den:P När jag har sett klart alla sex säsonger kommer jag att se Mcleod's Daughter's Älskar den serien skriker verkligen Girlpower! Fem tjejer som sköter en farm helt själva med alla dess hinder. När jag var yngre så hade jag bestämt mej för att jag skulle åka till Australien för att jobba på en farm så som dom gör men det lär inte bli av på ett bra tag, men jag ska åka ner dit på semester, det är en sak som är säker:) Men men, nu ska jag sluta för nu ska jag ignorera Dannes order och lägga mej i sängen för imorrn kommer min daghund igen!

3 kommentarer:

Elin sa...

haha, då har du inte träffat Julius, han är nog djävulens son ;)

Anonym sa...

Varför inte söka jobb istället för att se massa serier?!

Anonym sa...

Fint!