torsdag, april 08, 2010


Hade MH i måndags och shit vad bra det gick! Är faktiskt riktigt stolt över henne!


allting gick jättefint önskar bara att jag hade haft en annan testledare för hon var svinigt dålig! Ska rapportera bättre när jag har papprena med mej och kan säga vad som hon reagerade på och hur. Men jag kan säga att hon behöver verkligen tränas bättre på skott och passivitet. För under själva aktiveringen eller vad man ska säga där man ska stå i tre minuter så gick sindra runt och nosade tills hon hittade en smaskig pinne som hon låg och tuggade på. och skotten fick hon en trea på. Sista skottet när hon skulle vara passiv skrämde henne lite så det ska jag vänja in henne vid. Nu har de skjutövningar i visby så jag är ute och går nära skogarna för att hon ska känna på det lite.. Men jag fick mycket beröm för hennes agerande vid spökena då hon faktiskt reagerade HELT annorlunda mot vad jag trodde hon skulle göra. Jag trodde hon skulle springa och gömma sig medans hon istället försvarade alla i omgivningen och mej. Det roligaste som hände var att hon stack under förföljandet, jag skulle vänta på testledarens kommando att släppa henne men hon ryckte sig ur min hand och tog bytet med en gång och gick tillbaka. Precis som dom vill att brukshundarna ska göra sa beskrivaren:) Jag är nöjd med resultatet