torsdag, oktober 01, 2009

Nu är måttet rågat!


Se vad fin min tjej har blivit då:)

Fick ett mail häromdagen av en person som verkligen avskyr det jag gör mot Sindra eftersom jag är en sån som bara bryr mej om utseendet och ingenting om min egna hund för sånna är vi "utställningsmänniskor".

Det är inte det enda mailet/kommentar/utskällning m.m av personer som är helt enkelt okunniga om vad det är som hundar "lider av". Eller tror för mycket på det argumentet att utställningsfolk är djurplågare för att ingen låter sina hundar gå i skogen och få sin naturliga berikning för att pälsen ska skyddas. Det är ett löjligt och elakt argument emot oss som faktiskt låter våra hundar göra det och långt ifrån alla är sånna. Jag tror faktiskt att majoriteten låter sina hundar "få vara hundar" än vad de som bara låter hunden gå inne och inte få göra något. Dock så tror jag absolut att det finns människor som gör det precis som det finns människor till allt annat i den här världen.

Men skillnaden är att jag går inte runt och säger att alla som äger en blandras är snåla eller inte har någon koll på vad det är för raser i hunden. Därför det är en förolämpning och kränkning emot människor som faktiskt har en blandras av helt andra skäl som att de vill bara ha en sällskapshund eller behöver inte en renras helt enkelt. Andra människor går runt och hatar oss som håller på med utställning utan att faktiskt bry sig om eller kolla hur våra hundar har det utan bara antar att så är det! Jag brukar inte blåsa upp mej så hemskt mycket om just fördomar eller olika åsikter men när man hör det fler och fler gånger och hör också att man är djurplågare. Visst fine jag bryr mej inte, ni får tycka vad ni vill

Men.... ingen absolut INGEN kan komma och säga till mej att min hund inte får lov att vara hund eller inte mår bra för att hon ska på utställning. DÄR GÅR GRÄNSEN!

1 kommentar:

Elin sa...

Hej tjejen!

Va fin hon har blivit, börjar få en riktigt ordentlig frisyr nu! :)

Tråkigt att du får höra sånna där kommentarer. Det tråkiga är att det finns t.o.m andra pudelägare som går emot oss "utställningsmänniskor". Men på ren fakta så mår ju oftast våra hundar bättra och tas bättre hand om. Jag har hört så många kommentarer om folk som avskyr oss men samtidigt står dem där med sin hund som är fylld med avföring i rumpan, för långa klor, osocial osv.

stå på dig och ha en underbar helg!